FAQ

veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

 

Wat zijn de kosten wanneer ik mijn effectenportefeuille naar Puur Beleggen wil overboeken?

Wij zullen de kosten die uw bank in rekening brengt voor het overboeken van uw portefeuille volledig vergoeden.

 

Kunnen jullie het geld van mijn rekening overboeken naar rekeningen van anderen?

Nee, wij kunnen uw geld alleen overboeken naar uw eigen rekeningen. Dit kan een rekening zijn bij BinckBank of een door u vooraf opgegeven tegenrekening bij een andere bank.

 

Elementary student raising her hand

 

Hoe krijg ik inzicht in de risico’s van een portefeuille die past bij het gekozen risicoprofiel? Een standaarddeviatie of percentage zegt mij niet zoveel.

Dit doen we onder andere door een pessimistisch scenario te berekenen. Na het bepalen van uw beleggingsdoelstelling, het risicoprofiel en de horizon berekenen we het verwachte eindvermogen. Het eindvermogen kan ons inzicht geven of uw doelstelling haalbaar is. Het pessimistische scenario geeft inzicht in de mogelijke ondergrens van de verwachte uitkomst.

 

Kan ik vermogensbeheer makkelijk beëindigen en mijn effecten verkopen?

Ja, na ontvangst van uw opzeggingsbrief nemen wij telefonisch contact met u op. Wij zorgen er vervolgens voor dat alle verkooporders worden ingelegd.

 

Wat gebeurt er met mijn effecten wanneer BinckBank niet aan haar verplichtingen kan voldoen?

U kunt uw effecten zonder problemen overboeken naar een andere bank, het blijven uw effecten. Op voorschrift van De Nederlandsche Bank houden alle banken in Nederland de effecten die voor anderen in bewaring worden gehouden gescheiden.

‘Price is what you pay; value is what you get’

-Ben Graham-